Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015

Μεγάλη επιστροφή... το Δημόσιο ΚΤΕΟ

Με απόφαση της περιφερειάρχη κ. Δούρου μπαίνει ξανά σε λειτουργία το δημόσιο ΚΤΕΟ στο Χολαργό. Στόχος να ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα. Πιστοποιήθηκε και εκσυχρονίστηκε με δαπάνες της Περιφέρειας Αττικής.
Στην επαναλειτουργία των Δημόσιων Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) που βρίσκονται στην περιοχή της αρμοδιότητάς της προχωρά η Περιφέρεια Αττικής.
Η αρχή γίνεται με το Δημόσιο ΚΤΕΟ που βρίσκεται το Χολαργό, το οποίο μετά από δύο χρόνια απραξίας, ανοίγει ξανά, όπως προβλέπει σχετική απόφαση της εκλεγμένης με τον ΣΥΡΙΖΑ περιφερειάρχη κυρίας Ρένας Δούρου, με την οποία υλοποιείται η σχετική δέσμευση που είχε δώσει κατά την ανάληψη των καθηκόντων της. Το άνοιγμα του ΚΤΕΟ Χολαργού θα έχει και πανηγυρικό χαρακτήρα καθώς τις εγκαταστάσεις του πρόκειται να επισκεφτούν σήμερα η κ. Δούρου και η αντιπεριφερειάρχης Κεντρικού Τομέα, Ερμίνα Κυπριανίδου.
Η επαναλειτουργία του ΚΤΕΟ Χολαργού κατέστη δυνατή μετά την αναβάθμιση του μηχανολογικού και μηχανογραφικού εξοπλισμού που έγινε με δαπάνη της Περιφέρειας. Η πλήρης λειτουργία έχει προγραμματιστεί να γίνει στις 2 Φεβρουαρίου, οπότε και θα ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες διαδικασίες.

Αναίτια και επιζήμια η αναστολή λειτουργίας

Σε ανακοίνωση της περιφέρειας, αναφέρεται ότι το ΚΤΕΟ Χολαργού επαναλειτουργεί μετά από «δύο χρόνια αναίτιας και επιζήμιας για τα έσοδα του Δημοσίου, αναστολής των βασικών λειτουργιών του».
Σημειώνεται δε ότι στόχος της Ρένας Δούρου και προγραμματική της δέσμευση είναι η επαναλειτουργία όλων των δημόσιων ΚΤΕΟ Αττικής (Ελληνικού, Μάνδρας, Μεγάρων και Αναβύσσου. «τα οποία εμπιστεύονται οι πολίτες λόγω του υψηλού επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών τους» ενώ συν τοις άλλοις «συνιστούν σημαντικό οικονομικό πόρο της Περιφέρειας Αττικής και εργαλείο άσκησης κοινωνικής πολιτικής και μάλιστα σε μια εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία».

Πιστοποίηση

Το Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στο Χολαργό, καθώς και πολλά άλλα δημόσια ΚΤΕΟ σε όλη τη χώρα, έβαλαν λουκέτο την προηγούμενη διετία καθώς δεν είχαν προχωρήσει, ως όφειλαν, στον εκσυγχρονισμό και την απαιτούμενη πιστοποίησή τους από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ).
Ο νόμος που προέβλεπε την πιστοποίηση των ΚΤΕΟ τα οποία βρίσκονταν στον έλεγχο του Δημοσίου είχε ψηφιστεί ήδη από το 2003. Ωστόσο το υπουργείο Μεταφορών, για μια ολόκληρη δεκαετία, αντί να προχωρήσει στην εφαρμογή της νομοθεσίας φρόντιζε να παρέχει συνεχείς παρατάσεις στα δημόσια ΚΤΕΟ τα οποία συνέχιζαν να λειτουργούν χωρίς πιστοποίηση και σε πολλές περιπτώσεις με σημαντικές ελλείψεις στις υποδομές τους.
Μάλιστα η κατάσταση αυτή είχε προκαλέσει πολλές φορές την σφοδρή αντίδραση των ιδιοκτητών των ιδιωτικών ΚΤΕΟ που επανειλημμένως έκαναν λόγο για διακριτική μεταχείριση σε βάρος τους.
Οι αντιδράσεις αυτές οδήγησαν το 2012 την τότε ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών στην απόφαση να μην χορηγήσει νέα παράταση αλλά να μπει λουκέτο στα δημόσια ΚΤΕΟ που δεν λειτουργούσαν σύμφωνα με τα όσα όριζε ο νόμος. Τότε το υπουργείο είχε χαρακτηρίσει την συγκεκριμένη απόφαση ως μια προσπάθεια απεμπλοκής του Δημοσίου από ελλειμματικές δραστηριότητες. Επίσης πρέπει να τονιστεί ότι τα ΚΤΕΟ ήταν μια από τις υπηρεσίες του Δημοσίου που βρίσκονταν στην κορυφή της λίστας δημόσιων υπηρεσιών που ελέγχονταν για περιπτώσεις διαφθοράς.

Μεγάλη αύξηση του αριθμού των ιδιωτικών ΚΤΕΟ

Συνέπεια της απόφασης του υπουργείου ήταν τα περισσότερα δημόσια ΚΤΕΟ να κλείσουν καθώς δεν είχαν φροντίσει για τον εκσυγχρονισμό τους, ενώ λίγα παρέμειναν σε λειτουργία μετά από απόφαση των αρμόδιων περιφερειών.
Χαρακτηριστικό είναι ότι πλέον μόνον 16 ΚΤΕΟ του Δημοσίου λειτουργούν σε όλη τη χώρα, ενώ μόλις πριν δύο χρόνια ο αριθμός τους ανέρχονταν σε 59. Την ίδια ώρα ο αριθμός των ιδιωτικών ΚΤΕΟ έχει αυξηθεί σημαντικά και ανέρχεται πλέον σε 167 πανελλαδικά. Να σημειωθεί ότι το 2013 από τα δημόσια ΚΤΕΟ ελέγχθηκαν μόλις 43 χιλιάδες οχήματα ενώ ο αριθμός των ελέγχων από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ ανήλθε στα 2,2 εκατομμύρια οχήματα. Ωστόσο αμφίβολο είναι αν το κλείσιμο των δημόσιων ΚΤΕΟ έδωσε λύση στο πρόβλημα της αποφυγής των ελέγχων που, σύμφωνα μετά στοιχεία, και παρά τα αυστηρά πρόστιμα που προβλέπονται, ήταν ιδιαίτερα υψηλό.

πηγή: euro2day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου