Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2012

Ε.Ε.Δ. και Η.Ε.Δ. για τους καταναλωτές της ΕΕ: ερωτήσεις και απαντήσεις

Τι είναι η εναλλακτική επίλυση διαφορών (ΕΕΔ) για τους καταναλωτές; Η εναλλακτική επίλυση διαφορών (ΕΕΔ) αφορά τη βοήθεια στους καταναλωτές να επιλύουν τις διαφορές με τους εμπόρους όταν ανακύπτει πρόβλημα με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που οι καταναλωτές αγόρασαν. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περίπτωση που ο καταναλωτής παραπονείται για την ποιότητα της αγοράς που έκανε, αλλά ο έμπορος αμφισβητεί τον ισχυρισμό του καταναλωτή και αρνείται να προβεί σε επισκευή του προϊόντος ή επιστροφή του τιμήματος. Οι φορείς ΕΕΔ είναι εξωδικαστικοί φορείς. Συνεπάγονται τη συμμετοχή ενός ουδέτερου μέρους (π.χ. ενός διαιτητή, μεσολαβητή, διαμεσολαβητή, συμβουλίου καταγγελιών κ.λπ.), το οποίο προτείνει λύση ή συγκαλεί τα μέρη από κοινού για την εξεύρεση λύσης. Η ΕΕΔ αφορά κυρίως επιμέρους υποθέσεις, αλλά μπορεί επίσης να εξυπηρετήσει πολλές επιμέρους υποθέσεις από κοινού, εφόσον είναι όμοιες. Η εναλλακτική επίλυση διαφορών δεν καλύπτει την εξέταση των καταγγελιών των πελατών απευθείας από τον έμπορο (π.χ. μέσω του τμήματος της επιχείρησης που είναι αρμόδιο για τις καταγγελίες των πελατών) ή τον απευθείας φιλικό διακανονισμό μεταξύ του καταναλωτή και του εμπόρου. Τι είναι η ηλεκτρονική επίλυση διαφορών; Ηλεκτρονική επίλυση διαφορών (ΗΕΔ) είναι η εναλλακτική διαδικασία επίλυσης διαφορών με τη βοήθεια της τεχνολογίας σε απευθείας σύνδεση. Οι φορείς ΗΕΔ επιτρέπουν στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις να επιλύουν σε απευθείας σύνδεση τη διαφορά τους. Μπορεί αυτό να βοηθήσει στην επίλυση διαφορών που ανακύπτουν από αγορές μέσω διαδικτύου, κατά τις οποίες ο καταναλωτής και ο έμπορος συχνά βρίσκονται μακριά ο ένας από τον άλλον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου